måndag 3 mars 2008

Hedenhös meningslös


Japp då var oskulden i denna blogg tagen som så många andra oskulder man stött på i sitt eländiga liv som är fullt av glädje. Glädje skapar bara bekymmer medans alkohol skapar sann glädje på ett roligare sätt. Men vad skall denna blogg innehålla? vardag? nej för fän eller jo en dräggig vardag. Jag kommer att ha min käre medarbetare vid namn deckman ( tänker inte säga att han heter beckman för det får ni lista ut själva) och vi skall sprida en odrägligt stor glädje i bloggvärlden.

Idag har jag gjort massa saker som jag inte tänker berätta utan istället ska vi fundera över vart mänskligheten är på väg. Efter att ha skummat igenom ett avsnitt av barna hedenhös kan jag konstatera att livet var mycket bättre förr, Trots medel livslängden men hade då de hade ett oerhört mycket dräggigare liv och därför ett mycket mer meningsfullt. Jag menar hur fräckt är det inte att bo i en grotta för om man skulle göra det idag hade folk bara föraktat en till fullo. Och sexlivet var betydligt mindre komplicerat då man kunde smälla en klubba i skallen på frun timrena och sedan hitta på vad man än vill med dem efter att man släpat dem i håret in i sin grotta "dräggkammare". Jag menar titta bara på filmerna Ice-age hur kul hade inte dem förutom den kapitalistiska ekorren som ständigt söker efter ekollon.
Dagens dräggighet tillägnas alkisarna jag råkade vandra förbi i stan idag då de bråkade om vem som hade paxat en parkbänk och deras argument var helt oöverträffliga vill jag minnas.
Den ena med vackert manligt virusinfekterrat skägg sa att han var där först medans den andra menade på att det av just den anledning var dennes tur nu då han haft sin stund med sin käre parkbänk. Just i det tillfället insåg jag hur stor vikt våra parkbänkar har för våran kultur och övernattning hos människor som inte är överdrivet blyga.

Inga kommentarer: